PRELEGENCI
KRZYSZTOF KWIATKOWSKI
SENATOR
PREZES NIK W LATACH 2013-2019
Urodził się 14 maja 1971 r. w Zgierzu. W 2001 r. ukończył studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, uzyskując tytuł magistra prawa. Legitymuje się studiami podyplomowymi z zakresu kontroli i audytu oraz zarządzania, a także aplikacją kontrolerską. W latach 1997-2001 był sekretarzem osobistym Prezesa Rady Ministrów, J. Buzka.
Od 1993 r. związany z samorządem terytorialnym, do 2006 r. zajmował stanowisko wiceprezydenta Zgierza.
W 2007 r. został wybrany na senatora z ramienia PO, przewodniczył Komisji Ustawodawczej. W 2009 r. objął stanowisko sekretarza stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości. W tym samym roku został powołany przez prezydenta L. Kaczyńskiego na urząd Ministra Sprawiedliwości i Prokuratora Generalnego w pierwszym rządzie D. Tuska. W 2013 r. objął prezesurę w NIK.
Od XI 2019 Senator X kadencji, Przewodniczący Senackiej Komisji Ustawodawczej.
MACIEJ ŻYWNO
WICEMARSZAŁEK SENATU
Samorządowiec z duszą pozarządowca. Były wojewoda podlaski,
wicemarszałek, ale także pełnomocnik prezydenta miasta ds.współpracy
z organizacjami pozarządowymi. Na co dzień działa jako pedagog, animator społeczny, trener organizacji pozarządowych, nauczyciel akademicki czy czynny strażak-ratownik OSP, jest ratownikiem KPP Grupy Granica na pograniczu polsko-białoruskim. Aktywizowanie i organizowanie społeczności lokalnej, budowanie współpracy między samorządem i organizacjami pozarządowymi to jego pasja, która zaczynała się w Związku
Harcerstwa Rzeczpospolitej, gdzie wiele lat byłem instruktorem. Pasja ta przełożyła się na działalność w szeregu organizacji i fundacji: jestem ekspertem i trenerem Stowarzyszenia Wspierania Aktywności Lokalnej CAL, byłem członkiem II kadencji Rady Działalności Pożytku Publicznego przy Ministrze Pracy i Polityki Społecznej, założyłem fundację “Białystok Ojcu Świętemu”, współtworzyłem lokalne Stowarzyszenie “Bajeczne Sochonie”
i Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom i Rodzinie ,,Szansa”. Prowadziłem fundację – Instytut Rozwoju Społeczności Lokalnej ACTIVUS.
Wykształcenie
Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku, 2000 r.
Training the Trainers Course For Social Animators prowadzony przez The
Community Work Training Company, University of Leeds, The University of
Birmingham /uzyskanie tytułu trenera społeczności lokalnej, 2001 r.
Podyplomowe Studium Zarządzania Organizacjami Pozarządowymi w Collegium Civitas w Warszawie, 2004 r.
Dwuletnie Podyplomowe Studium Administracji na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, 2009 r.
Podyplomowe Studium Kierowania procesami edukacyjnymi w zakresie rewitalizacji, przedsiębiorczości, samorządności lokalnej w Wyższej Szkole Pedagogicznej im. J.Korczaka w Warszawie, 2016 r.
Doświadczenie zawodowe i społeczne
Senator RP (2023 – obecnie)
Własna działalność gospodarcza: Maciej Żywno Studio Rozwoju Lokalnego (2022 –2023)
Pracownik naukowo-dydaktyczny na Wydziale Nauk o Edukacji Uniwersytetu
w Białymstoku (2001 – 2024)
Prezes Instytutu Rozwoju Społeczności Lokalnej ACTIVUS (2019 – 2023)
Pełnomocnik Zarządu dużej firmy ogólnopolskiej ds.partnerstwa publiczno-
prywatnego (2019 – 2022)
I Wicemarszałek Województwa Podlaskiego (2014-2018)
Wojewoda Podlaski (2007 – 2014)
Nauczyciel akademicki na: na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku; w Wyższej Szkole Suwalsko-Mazurskiej w Suwałkach oraz Nauczycielskim Kolegium Rewalidacji, Resocjalizacji i Wychowania Fizycznego w Białymstoku (2000 – 2012)
Sekretarz Miasta Białegostoku (2006 – 2007)
Pełnomocnik Prezydenta Miasta Białegostoku ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi (2003 – 2006)
Kierownik Biura Prezydenta Miasta Białegostoku (2003)
Kierownik Miejskiego Ośrodka Animacji Kultury, Turystyki, Sportu i Rekreacji
w Wasilkowie (1997 -2003)
JOANNA SEKUŁA
SENATORKA RP
Sosnowiczanka od pokoleń, lokalna działaczka, aktywistka. Zawodowo związana z oświatą i zarządzaniem nieruchomościami. Zaangażowana w ruchy obrony praw człowieka, politykę rodzinną, edukację dzieci i młodzieży, Pełnomocniczka Kongresu Kobiet.
Ukończyła studia inżynierskie na Politechnice Śląskiej oraz studia podyplomowe w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie SGH. Pracowała jako dyrektorka Centrum Kształcenia Zawodowego w ZDZ w Sosnowcu, dyrektorka w Biurze Gospodarki Mieszkaniowej w Spółce Restrukturyzacji Kopalń, a następnie jako dyrektorka Miejskiego Zakładu Zasobów Lokalowych w Sosnowcu. Senatorka Rzeczypospolitej Polskiej X i XI Kadencji.
Prywatnie spełniona kobieta, szczęśliwa żona, matka i babcia.
ANNA ŁOPACIUK
DYREKTOR PROGRAMU ITiL
BANK GOSPODARSTWA KRAJOWEGO
Ekspert w dziedzinie finansowania projektów inwestycyjnych. Z bankowością związana od 2012 r., gdzie zajmowała się głównie oceną i finansowaniem inwestycji zarówno w sektorze prywatnym jak i publicznym a także analizami rynkowymi w sektorach budowlanym i infrastrukturalnym. Od 2016 roku pracuje w Banku Gospodarstwa Krajowego. Aktualnie pełni funkcję dyrektora programu Infrastruktura, transport i logistyka a także jest menedżerem w Departamencie Relacji Strategicznych, który zapewnia m.in. wsparcie merytoryczne przy analizie projektów PPP. Przed dołączeniem do BGK pracowała w PKO BP oraz PBP SA.
KATARZYNA SOBIECH-GRABKA
PROFESORKA SGH
Profesorka uczelni w Katedrze Miasta Innowacyjnego, kieruje studiami podyplomowymi "Przygotowanie i Zarządzanie Projektami Partnerstwa Publiczno-Prywatnego”. Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (obecnie: Uniwersytet Ekonomiczny) i i Szkoły Tutorów Akademickich (Collegium Wratislaviense). Certyfikowana menedżerka projektów
zgodnie z metodyką PM2 Komisji Europejskiej. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych i ekspertyz poświęconych zarządzaniu miastami, rewitalizacji, innowacjom w świadczeniu usług publicznych oraz partnerstwu
publiczno-prywatnemu. Prowadzi badania dotyczące transformacji energetycznej, zrównoważonego rozwoju miast oraz odpowiedzialności międzypokoleniowej. Pracę naukowo-badawczą łączy z działalnością ekspercką, doradczą i społeczną. W latach 2016-2018 wiceprezeska Zarządu Fundacji Centrum PPP. Wykładowczyni na seminariach, szkoleniach i studiach podyplomowych z zakresu PPP, ekspertka współpracująca m.in. z Instytutem Rozwoju Miast i Regionów, Europejskim Bankiem Inwestycyjnym i PARP,
członkini grupy roboczej ds. PPP przy Ministerstwie Rozwoju i Zespołu międzyresortowego ds. PPP (2017-2018). Od 2019r. członkini Komitetu Prognoz Polskiej Akademii Nauk (obecnie druga kadencja). W 2023r. wybrana do rady nadzorczej innowacyjnej spółki z sektora OZE. Od 2019 r. we władzach (jako skarbniczka) Samodzielnego Koła Terenowego nr 69 Społecznego Towarzystwa Oświatowego – organu prowadzącego Zespół Szkół nr 24
Społecznego Towarzystwa Oświatowego na warszawskim Bemowie.
ŁUKASZ WYPYCH
SENIOR INVESTMENT MANAGER
GULERMAK
Łukasz Wypych, Senior Investment Manager w firmie Gülermak. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunkach Finanse i Bankowość oraz Zarządzanie i Marketing. Posiada 15-letnie doświadczenie w obszarze transportu, nabyte m.in. podczas pracy w renomowanych firmach doradczych. Autor i współautor około 100 biznesplanów i studiów wykonalności projektów inwestycyjnych. Z Gülermak związany od 2017 r., odpowiedzialny m.in. za szeroko rozumiany business development w obszarze PPP na rynkach międzynarodowych oraz reprezentowanie firmy w procesach dialogu technicznego i konkurencyjnego w postępowaniach PPP. Członek zespołu realizującego Projekt Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (IV etap) w formule PPP.
TOMASZ KORCZYŃSKI
ADWOKAT I PARTNER, KIERUJE PRAKTYKĄ INFRASTRUKTURY
GREENBERG TRAURIG
Tomasz Korczyński, adwokat, Partner, kieruje praktyką Infrastruktury i kontraktów publicznych.
Ma wieloletnie doświadczenie w świadczeniu pomocy prawnej na rzecz podmiotów polskich i zagranicznych. Uznawany jest za jednego z czołowych ekspertów-praktyków PPP w Polsce. Skutecznie doradzał przy realizacji projektów infrastrukturalnych, zarówno stronie publicznej, jak i prywatnej.
Tomasz zasiada w Radzie International Project Finance Association (IPFA) w Polsce. Był ekspertem Komisji Sejmowej „Przyjazne Państwo” ds. związanych z nowelizacją ustawy o PPP.
Jest prelegentem w Polsce i za granicą na konferencjach oraz szkoleniach poświęconych tematyce PPP, jak również wykładowcą w Szkole Głównej Handlowej, gdzie od siedmiu lat prowadzi zajęcia z tej dziedziny.
Ponadto, Tomasz Korczyński zasiada w gronie władz Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie.
MARCIN BOREK
DYREKTOR DEPARTAMENTU INWESTYCJI SAMORZĄDOWYCH
POLSKI FUNDUSZ ROZWOJU
- inwestuje w projekty samorządowe, w tym w branży ciepłowniczej, odpadowej, efektywności energetycznej, infrastruktury transportowej, itd.
- zarządza Funduszem Inwestycji Samorządowych w PFR
- zapewnia samorządom kompleksowe doradztwo przy realizacji projektów partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP)
- invests in local government projects, e.g. heating, waste management, energy efficiency, transportation infrastructure
- manages PFR’s Fund for Local Government Investments
- provides complex advisory services to local governments pursuing public-private partnership projects (PPP)
GRZEGORZ KACZOROWSKI
DYREKTOR BIURO ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA ST. WARSZAWY
Grzegorz KACZOROWSKI – Dyrektor Biura Rozwoju Gospodarczego m.st. Warszawy, absolwent prawa na Wydz. Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego. Project manager z dużym doświadczeniem. Od 2009 r. związany z problematyką Partnerstwa Publiczno-Prywatnego–koordynował przygotowania i realizację wielu inwestycji w formule PPP, głównie w obszarze wielofunkcyjnego zagospodarowania obszarów miasta. Autor publikacji poświęconych problematyce PPP. Posiada też rozległe doświadczenie, jako szkoleniowiec w przedmiocie zarządzania projektami dotyczących dużych przedsięwzięć inwestycyjnych.
TOMASZ KOPIEC
DYREKTOR SAMODZIELNEGO PUBLICZNEGO SZPITALA KLINICZNEGO IM. PROF. W. ORŁOWSKIEGO
Tomasz Kopiec – Dyrektor Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego im. prof. W. Orłowskiego Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego w Warszawie, pełnomocnik Kanclerza Uniwersytetu Medycznego w Łodzi ds. rozwoju gospodarki senioralnej. Wykształcenie prawnicze i politologiczne. Absolwent zdrowia publicznego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi i studiów Executive Master of Business Administration – Zarządzanie w ochronie zdrowia. Od ponad 20 lat związany z sektorem ochrony zdrowia. Wyspecjalizowany w procesach restrukturyzacji, optymalizacji i zarządzania zakładami opieki zdrowotnej oraz w aspektach prawnych funkcjonowania
zakładowych organizacji związkowych. Odpowiedzialny za wdrożenie i nadzór procesów optymalizacji w kilkudziesięciu polskich szpitalach. Doświadczony w pozyskiwaniu wielomilionowych środków na restrukturyzację. Propagator Partnerstwa Publiczno-Prywatnego, jako formuły realizacji i finansowania inwestycji w obszarze usług użyteczności publicznej, wykorzystania sztucznej
inteligencji i nowych technologii w zarządzaniu placówkami medycznymi, wspierający nowe rozwiązania procesowe i produktowe w obszarze cyfryzacji. Członek Zarządu Polskiej Federacji Szpitali.
KONRAD NOWAK
PREZES MPEC OLSZTYN
Z wykształcenia magister inżynier Ochrony Środowiska, ponadto absolwent podyplomowych studiów z zakresu: Ogrzewnictwa i Ciepłownictwa z auditingiem energetycznym na Politechnice Warszawskiej, Zarządzania Biznesem na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, a także Zarządzania Przedsiębiorstwem oraz Zawansowanych Technologii Informatycznych. Certyfikowany audytor energetyczny. Uczestnik licznych kursów i szkoleń o tematyce branżowej, biznesowej oraz finansowej.
Od 2011 roku Prezes Zarządu Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Olsztynie. Karierę zawodową rozpoczął w roku 1998 pracując w branżowych przedsiębiorstwach wykonawczych i handlowych, również o zasięgu międzynarodowym. Z MPEC Spółka z o.o. związany jest od 2005 roku. Wcześniej pełnił obowiązki Dyrektora Biura ds. Technicznych oraz Wiceprezesa ds. Technicznych w MPEC Sp. z o.o. w Olsztynie. Uczestniczył i odpowiadał za realizację projektów inwestycyjnych finansowanych przy udziale dotacji z UE o znacznej wartości. Zainicjował szereg projektów o charakterze organizacyjnym w ramach struktury Spółki MPEC.
Od kilku lat jest regularnie zapraszany, w roli eksperta i prelegenta, na liczne konferencje i szkolenia, również o zasięgu międzynarodowym w tematyce branżowej, energetyki i ochrony środowiska.
Obecnie odpowiada za realizację jednego z największych projektów branżowych w Polsce. Celem i efektem budowy nowoczesnej Instalacji Termicznego Przekształcania Odpadów komunalnych w Olsztynie jest efektywna synergia obszaru gospodarki odpadowej z odzyskiem ciepła na potrzeby grzewcze miasta. Projekt ten jest realizowany w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego